onsdag 24. februar 2010

Pusting er også en kunst. Faktisk.

Noen ganger er det bedre å rydde litt enn ingenting.
Det er jammen ikke så mye som skal til. Jeg byttet plass på noen malerier, og hengte dem annerledes, og pælma kleshaugen som lå på golvet i skittentøyet.

Hvor merkelig det enn høres ut som så kjennes det ut som det faktisk er lettere å puste..hehe!

Pusten ja. Jeg tar meg selv ofte i å holde pusten når jeg blir stressa. Og hvem gjør vel ikke det?

Denne pusteøvelsen her er fin:
  1. Finn en ting som har med pusten å gjøre. Lyden av pusten eller at magen/brystet beveger seg inn og ut. Eller følelsen av luften gjennom halsen....
  2. Konsentrer deg om bare den ene tingen.
  3. La eventuelle tanker komme, men hent deg inn igjen og konsentrer deg.
  4. Kjenn hvordan kroppen gradvis slapper av, og det blir lettere og lettere å puste dypere.
Strekk deg godt og smil!

Det er ikke så viktig hvor lenge du gjør det. 4-5 min er en fin begynnelse. Utvid gradvis og med trening kan du klare 20-30 min. Og mer.

Når vi puster dypere får hjernen mer oksygen og da jobber hjernen raskere og bedre.
Hvis man er nervøs er det også godt å kunne klare å koble ut bekymringstankene, og konsentere seg om øyeblikket. Og dermed være mer bevisst hva man egentlig vil.

Hva vil du?
Hva er dine største drømmer?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar