mandag 15. februar 2010

Høy på acryl


Kunst har alltid vært en viktig del av livet mitt. Bestefaren min var kunstner og jeg ble nok inspirert til å ta opp konkuransen mot han da jeg var veldig liten.
Mitt forhold til maling begynte med vannfarger. Olje var jeg for liten til, på grunn av de sterke stoffene i terpentin som man bruker til å rense penslene med. Men jeg ble jo nysgjerrig.
Jeg rakk aldri å bli kjent med oljemaling, for jeg falt pladask for acrylmaling.
Husker ikke akkurat når.

Det som gjør at jeg liker acrylmaling så godt er at man kan bygge opp i tykke lag, lignende oljemaling, eller blande tynt sånn at det ligner på vannfarger.
Også trenger man bare vann til å skylle penslene. Og det beste. Det tørker fort! Passer bra til meg!
Jeg er rastløs og liker å se resultater fort!
Det finnes forskjellige typer acrylmaling.
Det slaget jeg har nå heter Amsterdam.

Når inspirasjonen er på topp så er det som en rus...
Jeg blir helt oppslukt og det eneste som betyr noe er neste penselstrøket.
Får å få det optimale kicket hjelper det å ha på digg musikk selvsagt...
Da kan jeg virkelig drømme meg bort!
Det er ikke så viktig hvor fint det blir.
Det er om å gjøre det jeg vil, når jeg vil det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar