tirsdag 16. mars 2010

Autoidakt villstyring

Hvorfor all denne fokuseringa på papirer og karakterer?
Det er en tanke som har opptatt meg mye idag.
Det er vel ferdighetene man kan vise til som er viktig...ikke om man har gått 100 år på skole liksom..
Sånn sett vil jeg tro det var enklere i gamle dager. Da gjorde man det man var flink til, og ferdig med det.

Autoidakt er et fint lite fremmedord...det betyr selvlært. Sånn sett er jeg selvlært, men jeg har spedd på med litt skole, men det meste jeg kan har jeg lært meg på egenhånd...
Det er så mange fine tutorialer på youtube. Det er bare å søke og vips! Så har man lært noe nytt...
Er en fordel å kunne engelsk da, Hehe!
Jeg har blitt myyye flinkere til engelsk etter jeg fikk meg egen data og dermed omtrent ubegrenset tilgang på internett og sosiale medier...som facebook og lignende...

Nettverk er kjekt. Man har jo for eksempel www.linkedin.com (har profilen min der) men jeg må innrømme jeg er stor fan av facebook jeg da..det er liksom der det skjer..hehe!

Lurer på hva jeg skulle tatt av videre utdanning/kurs.
Det er jo så mye å velge mellom.

3D-design
Motion graphics
Klesdesign
Spillutvikling
Tegneserie
Tattovering

Og et par kilo til...

Men det store spørsmålet blir; skal jeg gå inn for å lære meg det på egenhånd eller skal jeg plassere hodet mitt og resten av kroppen på skolebenken igjen...?? Gidder jeg?

Man skal jo helst gjøre noe som både er gøy og man tjener penger på...
nå sku jeg hatt en spåkule gitt!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar